آبسردکن


حمایت از نسل جدید آبسردکن‌ها در صورت اثبات قابلیت ذخیره برق

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی گفت: اگر نسل جدید آبسردکن هایی که ادعا می کند می تواند در طول شبانه روز مقداری از برق مصرفی را در خود ذخیره کند ثابت شود از آن شرکت و آن کالا حمایت مالی می شود.

ابسردکن، آبسردکن

سعید مهذب ترابی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که چرا سازمانهای دولتی را ملزم به استفاده از آبسردکن هایی که توانایی مصرف بهینه برق را دارند نمی کنید، گفت :ملزم کردن استفاده از این آبسرد کن ها توسط شرکت‌های دولتی بر عهده دولت است ، اما اگر سازمان‌هایی از این امکان استفاده کنند و این امکان از نظر ما تایید شده باشد از آنها حمایت مالی خواهد شد. وی تاکید کرد: متأسفانه یک سری اید‌ه‌ها و اختراعات در کشور مطرح و انجام می‌شود اما به نتیجه نرسیده و روی آن تبلیغات می‌شود، بنابراین وقتی این ایده ها ثابت نشود اعتماد عمومی از بین می‌رود. مهذب ترابی ادامه داد:پس اگر شرکتی که ادعا می کند نسل جدیدی از آبسردکن تولید کرده که در طول شبانه روز مقداری از برق مصرفی را در خود ذخیره می کند و نیازی به مصرف 24 ساعته برق ندارند با اثبات ادعای خود، سازمان بهره وری انرژی و سازمانهایی که از آن دستگاه استفاده کنند حمایت مالی خواهد کرد. مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی گفت:به عنوان مثال اگر کیفیت لامپ‌های کم مصرف مورد تایید و تحت کنترل سازمان‌های ذیربط نباشد و مردم ببینند که هزینه بیشتری برای این لامپ ها داده‌اند، اما بهره‌وری کمتری می‌گیرند آن کالا را خریداری نمی‌کنند. وی تصریح کرد: اگر این صرفه‌جویی و ادعایی که شده مورد تایید سازمان بهره‌وری انرژی قرار گیرد، ما هم حمایت مالی کرده و تسهیلات می‌دهیم .
آبسردکن اداری
وی در پاسخ به این سوال که در استفاده از لامپ‌های کم مصرف یک نگاه ملی به آن شد و دولت حمایت خوبی از آن کرد آیا به استفاده از این آبسرد کن ها نیز می توان با نگاه ملی پرداخت، گفت: اگر ادعای شرکت داخلی که می‌گوید آبسرد کن با صرفه‌جویی برق تولید کرده ثابت شود هم از خود شرکت و کالاهای آن حمایت مالی خواهد شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،یک شرکت ایرانی به تازگی نسل جدیدی از آبسردکن ها را تولید کرده که می تواند در طول شبانه روز مقداری از برق مصرفی را در خود ذخیره کرده و ضمن داشتن کارکرد در زمان خاموشی نیازی به مصرف 24 ساعته برق ندارد.
آبسردکن مرکزی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.