آبسردکن آنی آدمک 97-19

عبارت است از هر آبی که برای مصرف خاص تهیه شده باشد و به هر دلیلی کیفیت خود را برای آن مصرف از دست بدهد.

فاضلاب :

عبارت است از هر آبی که برای مصرف خاص تهیه شده باشد و به هر دلیلی کیفیت خود را برای آن مصرف از دست بدهد.

انواع فاضلاب ها :


فاضلاب خانگی :

این فاضلاب از مواد زائد بدن انسان ( مدفوع و ادرار) و فاضلاب حاصل از مصارف بهداشتی چون حمام ، لباسشوئی ، تهیه مواد غذایی و شستشوی ظروف و وسایل آشپزخانه تشکیل شده است ولی آنچه در شبکه های فاضلاب شهری به نام فاضلاب خانگی نامیده می شود ، علاوه بر فاضلابهای خانگی خالص دارای مقداری فاضلاب بدست آمده از مغازه ها – فروشگاهها – تعمیرگاهها و کارگاهها- رستوران و موسساتی مشابه می باشد .

فاضلابهای خانگی معمولاً محتوی 1/0 درصد ناخالصی هستند که این مقدار شامل عوامل آلوده کننده مختلفی است که در صورت تخلیه در محیط زیست می تواند ضمن انتشار و شیوع انواع بیماریها خسارتهای جبران ناپذیری در محیط زیست ایجاد نماید.

مخاطرات بهداشتی ناشی از دفع غیر بهداشتی فاضلاب :

1-       شیوع بیماریهای عفونی و انگلی در جامعهآب سالم

2-       مرگ و میر ناشی از بیماریهای عفونی و انگلی در جامعه

3-       کاهش نیروی کار و میزان تولید

4-       زشت و نا زیبا شدن محیط زندگی

فاضلاب

در نهایت بد نیست به این نکته اشاره کنیم که بعضی از مردم فاضلاب ناشی از شستشوی حیاط و یا فاضلاب ناشی از ظرفشوئی، آشپزخانه و روشوئی  را تحت عنوان فاضلاب نمی شناسند و صرفاً گنداب ناشی از توالت و حمام را فاضلاب می دانند در نتیجه فاضلاب را در محیط بویژه در رودخانه ها رها می سازند . در نتیجه ورود این فاضلاب ( به رودخانه ها علاوه بر افزایش آلودگی میکروبی  آب رودخانه باعث پیش آمدن حالتی به نام مرگ رودخانه می گردد . به این تربیت که مواد موجود در فاضلاب علی الخصوص ( مواد پاک کننده ) ممکن است از ترکیبات فسفره که غذای مورد نیاز جلبک ها می باشد تشکیل شده باشد در نتیه فسفر موجود باعث رشد جلبک و متعاقب ان مصرف شدبد اکسیژن محلول آب و نهایتاً تیرگی و بدبو شدن آب رودخانه را سبب می گردد . علاوه بر این ، کف صابون مانع جذب اکسیژن توسط آب شده و عمب پلایش طبیعی رودخانه ها درچار اختلال گشته ، حضور گازهایی چون هیدروژن سولفوره و متان در آب زیاد شده و نهایتا از بین رفتن ماهی ها در آب را سبب می گردد. فاضلاب را باید به وسیله چاهکهای جذبی و یا اینکه توسط شبکه جمع اوری فاضلاب دفع نمود در روستاها یا مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالا است و یا منطقه سنگلاخی و صخره ای است توسط کانال هایی با شیب مناسب فاضلاب منازل را جمع آوری و به داخل سپتیک تانک هدایت می کنند برای انجام اینکار جلب مشارکت و همکاری مردم ضرورت دارد .
ضمناً طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا دفع آب آشامیدنی آلوده ، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زائد ، ریختن مواد مسموم کننده در رودخانه ها ، زباله در خیابان ها و کشتار غیر مجاز دام ، استفاده غیر مجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع می باشد و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یکسال محکوم خواهند شد...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.