آبسردکن صنعتی آدمک - دارای ثبت اختراع

مصارف آب:



ما در سیاره­ای زندگی می­کنیم که بیشتر سطح آن را اقیانوس ها و دریاها پوشانده اند. سیّاره­ی پر آبی که ساکنان آن به برکت وجود آب زنده اند و در آن زندگی می کنند. وجود مقادیر بسیار زیاد آب در کره­ی زمین سبب شده است که سیّاره­ی ما در منظومه شمسی تنها سیّاره­ی مناسب برای زندگی باشد.
توجه: نزدیک به سه چهارم کره زمین ( 75 %) را آب فرا گرفته است. از این رو هنگامی که از فضا به کره­ی زمین نگاه می کنیم، عموماً آن را به صورت کره ای به رنگ آبی می بینیم.

توجه: نزدیک به دو سوّم (6/66 %) جرم بدن انسان را آب تشکیل می دهد.

ویژگی هایی که آب را به یک مایع زندگی بخش تبدیل کرده است، می تواند آن را به یک ماده کُشنده نیز مبدّل سازد. زیرا بسیاری از مواد شیمیایی در آب حل می شوند و یا به کمک آب از جایی به جایی دیگر منتقل می شوند و سرانجام وارد دریاها و اقیانوسها می شوند. خارج کردن این گونه مواد شیمیایی از آب کار خیلی آسانی نیست.

چند نکته­ ی پیرامون منابع آب روی کره زمین:

1 - بزرگ ترین منبع آب شور روی کره زمین به اقیانوس ها تعلق دارد.

2 - بزرگ ترین منبع آب شیرین روی کره زمین به یخ های قطبی و یخچال های طبیعی اختصاص دارد.

3 - کوچک ترین منبع آب شیرین روی کره زمین به بخار آب موجود در هوا اختصاص دارد.

4 - مقدار آب شیرین موجود در کره زمین که تمام انسان ها و موجودات زنده غیردریایی بر سر آن باید به رقابت بپردازند، حداکثر 5/0 درصد می باشد.

توجه: اگرچه یخ های قطبی و یخچال های طبیعی دو منبع مهم برای تولید آب شیرین به شمار می آیند، اما با این حال سرعت ذوب شدن آن ها بسیار آهسته است و تأمین کننده­ی نیازهای انسانی، صنعتی و کشاورزی نیستند.
کره آبی
به طور کلی نتیجه گرفتیم چون آب دریاها و اقیانوس ها شور است و نمی تواند از آن برای نوشیدن و مصارف صنعتی به کار برد و در عین

حال همچنین یخ های قطبی و یخچال های طبیعی نیز بسیار آهسته ذوب می شوند، بنابراین آب مایعی است که در عین فراوانی در کره زمین، برای مصارف مورد نیاز انسان کمیاب می باشد.

توجه: مجموع بارندگی سالیانه در ایران حدود 400 میلیارد مترمکعب است که 284 میلیارد متر مکعب آن به طور مستقیم تبخیر می شود و تنها بخش کمی از آن به صورت آب های سطحی و زیرزمینی، منابع آب کشور را تأمین می کند.

توجه: در حالی که در حدود یک درصد از جمعیت جهان در ایران زندگی می کند، تنها 36/0 درصد از منابع آب شیرین جهان در ایران است.
                                 

به طور کلی انسان ها از آب در سه بخش از زندگی خود استفاده می کنند:

*    شرب و بهداشت

*    کشاورزی

*    صنعت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.